آرمان صنعت پادمیرا (نمایندگی انحصاری URS در ایران )

استاندارد کیفی اروپا

استاندارد کیفی اروپا ( صدور CE )

نشان CE در تجارت امروز سازمانها و شركتها در پي كسب روشهايي براي رقابت، قدرت و بهينه سازي محصولات و فعاليت های خود مي باشند . از طرف ديگر مشتريان وقت و امكانات لازم براي ارزيابي محصول خريداري شده را ندارند ، بنابراين با نگاه به استاندارد هاي جهاني به دنبال محصولاتي مطابق با اين استانداردها بوده و سپس اقدام به خريد كالا مي‌ كنند . نگرش جامعه اروپا نسبت به تجارت آزاد و حركت آزادانه كالاها ، اروپا را بر آن داشت تا با تدوين يك راهنماي جديد راه تجارت آزاد را هموار نمايد. این استاندارد که با عبارت مخفف CE نشان داده می‌شود، به منظور استانداردسازی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در منطقه اقتصادی اروپا تولید یا به فروش می‌رسند، ارایه شده است. این حروف اختصار کلمات فرانسوی Conformité Européenne   است. با نشان CE بر روی محصول تولید کننده تضمین می کند که محصول با الزامات ضروری دستورالعمل های EC منطبق است. محصولاتی که واجد دریافت علامت CE می‌شوند، باید از نظر کیفیت، سلامت، امنیت و مضر نبودن برای انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گیرند و اگر واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشانه خواهند بود.

مزایای CE نشان CE بعنوان یک سیستم پذیرفته شده جهت حصول اطمینان از کیفیت، ایمنی و الزامات زیست محیطی بسرعت در حال گسترش در کلیه کشورها می¬باشد از این رو دريافت گواهيCE  برای تولید کنندگان بسيار حائز اهميت است چرا که CE استاندارد اروپاست و در واقع گواهي تضمين کيفيت اروپا محسوب مي شود که مورد قبول بسياري از کشورهاي دنياست . بنابراين محصولاتي که گواهي  CE دريافت کنند شانس بيشتري براي بازاريابي و تصاحب بازارهاي جهاني خواهند داشت. نشان CE بر روی یک محصول مزایای زیر را دارد:

  • محصول مورد نظر می تواند به صورت قانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپاEU و منطقه تجاری آزاد اروپا به فروش برسد و جابجا شود.
  • امكان صادرات به كشورهاي دیگر
  • ايجاد اطمينان در مصرف كننده و بازار خرده فروشي
  • رعايت حقوق مصرف كننده
  • مزيت رقابتي و تبليغاتي
  • نظر مثبت نهادهاي قانوني
  • شرکت در مناقصات بزرگ دولتی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی