آرمان صنعت پادمیرا (نمایندگی انحصاری URS در ایران )

سیستم مدیریت آموزش

سیستم مدیریت آموزش (ISO 10015)

امروزه با گذر از عصر صنعتی و اطلاعات و ورود به عصر دانش، با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی هاو سیستم های کاری سازمان ها، استفاده از فرایند اموزش، قوی ترین ابزاری است که می تواند راهگشای سازمان ها جهت حضور و بقاء در عرصه بازار های رقابتی باشد.اما افزایش کمی نفر ساعت آموزش و برگزاری دوره های مختلف اموزشی،به تنهایی نمی تواند نشانگر کیفیت و بکار بستن آموزش های فراگرفته شده در سازمان باشد، بلکه این اثر بخشی آموزش است که می تواند شاهدی دال بر ضمانت اجرایی دوره های آموزشی باشد.

استاندارد ISO 10015 از جمله استاندارد های سری10000  و راهنمایی جهت طرح ریزی و سازماندهی فرآیند آموزش در سازمان ها می باشد.

استقرار فرآیند آموزش بر اساس استاندارد ISO 10015 می تواند موثر ترین راه در خصوص پایش و اندازه گیری اثر بخشی فرآیند آموزش باشد.در این استاندارد، چگونگی طرح ریزی یک فرآیند چهار مرحله ای شامل 1- نیاز سنجی  2-اجرا 3 -ارزیابی اثر بخشی آموزش عنوان می گردد.
اجرای اثر بخش سیستم مدیریت آموزش در آموزش در سازمان،نیازمند تعهد مدیریت، تعهد آموزش گیرندگان و در نهایت تعهد آموزشدهندگان می باشد.با استفاده از راهنمای موجود در استاندارد ISO 10015،سازمان ها علاوه بر رفع این نیازمندی، در مسیر تحقق یک”سازمان یاد گیرنده”حرکت می نمایند